Opravy a dobrovoľnícke brigády

npz

Železnica si neustále vyžaduje opravy a údržby, počas jej 26 ročnej sezóny bolo realizovaných množstvo opráv trate a rušňov. Za zmienku stoja posledné opravy z r. 2010 a 2011.

V r. 2010 sa uskutočnila nevyhnutná oprava, ktorou bola výmena zhnitých podvalov a úprava koľajového zvršku medzi stanicami Skanzen a Brána. Opravu realizovala firma Zděnka Kreisela z Handlovej.

V r. 2010 sa realizovala oprava parného rušňa U 25001 BS-80, kde bola prevedená zaostrená prehliadka parného celku – kotla parného rušňa spojená s výmenou kotlových rúrok a rekonštrukcia 2 vyhliadkových vozňov spojená s výmenou podvozku.

V r. 2011 sa uskutočnila oprava parného rušňa U 36001 CP, z ktorého bolo počas opravy odstránené vrchné opláštenie a búda, aby mohli prebehnúť merania hrúbky plášťa parného celku a celková kontrola funkčnosti kotla.

Na opravách sa podielali skutoční „páni majstri“,: Jozef Grajciar, Viliam Babulic, Eduard Farský, Jozef Koštial, Jozef Podhradský a zamestnanci múzea Peter Kováčik a Miroslav Kis. Všetkým Vám patrí naša srdečná vďaka. Osobitná hlavnému managerovi opráv – prednostovi Nitrianskej poľnej železnice Ing. Wáclavovi Gidaszewskému.

Osud Nitrianskej poľnej železnice nie je ľahostajný ani nadšencom, ktorí milujú parné vláčiky. Z ich podnetu vzišla myšlienka 1. dobrovoľníckej brigády, ktorá sa uskutočnila 7.8.2010. Náplňou brigády bola úprava koľajového zvršku, vyčistenie koľajových žliabkov na priecestiach, obnovovanie horizontálneho značenia, úprava terénu okolo detského vláčika. Dňa 26. marca 2011 sa konala 2. dobrovoľnícka brigáda, ktorá pritiahla nielen veľkých, ale aj malých pomocníkov. Brigádnici osádzali do terénu kamenné hektometre, obnovovali nátery na repných vozňoch, cisterne a historickom vozni Šaling, na výhybkách a námedzníkoch.

Bez takýchto výnimočných ľudí by boli dodnes mnohé vzácne pamiatky minulosťou. Ďakujeme Vám za Vašu priazeň.

aaaa

O 3. dobrovoľníckej brigáde na NPŽ

V sobotu 7. júla 2012 sa už po 3-krát na Nitrianskej poľnej železnici uskutočnila dobrovoľnícka brigáda. Zúčastnilo sa jej 21 brigádnikov z celého nitrianskeho regiónu.

Náplňou ich práce bolo vyčistenie koľajového zvršku na trase stanica Brána – stanica Skanzen, natieranie repných vagónov a závor, vyčistenie trasy Okruh od drevín zasahujúcich a prerastajúcich do trate.

Odmenou pre účastníkov bola jazda vlakom ťahaným parným rušňom U 25001 „BS 80“ z r. 1951. Počas dňa mali brigádnici možnosť vidieť prípravu a údržbu tohto rušňa tesne pred spustením do prevádzky.

Vykonanou prácou všetci prispeli k zlepšeniu prevádzkových podmienok a bezpečnosti na NPŽ.

  • Anketa

    Akou formou získavate informácie o podujatiach v SPM?

    Výsledky

    Loading ... Loading ...
  • Partneri